تور ترکیه | تور آنتالیا | تور استانبول | تور کوش آداسی
تور ترکیه ، تور استانبول ، تور آنتالیا ، تور آنکارا
برگزار کننده تور ترکیه و تور استانبول و تور آنکارا و تور آنتالیا.

 
تاريخ : جمعه 6 بهمن 1391برچسب:پرندگان ترکیه ,
توريسم پرندگان
 
22.9.2010

بررسي و كنترل پرندگان:
منابع: انجمن حفاظت حيات طبيعي مناطق مهم پرندگان تركيه

بررسي پرندگان در اصل ورزشي است كه امكان شناخت دنياي پرندگان و طبيعت را براي انژسان فراهم مي‌سازد. پرندگاني كه نماد‌يك طبيعت سالم و محيط خوب مي‌باشد در هر گونه حيات زندگي قابل رويت هستند. بررسي و كنترل پرندگان تقريباً در همه جا، در شهرها، پاركها، باتلاقها، دشت و جلگه و جنگل امكان پذير است. بررسي و كنترل پرندگان از نظر زمان و فصول نيز محدود نمي‌باشد در 365 روز سال و در 24 ساعت شبانه روز اين امكان وجود دارد. در تركيه تاكنون 450 نوع پرنده به ثبت رسيده است.
تعقيب و شناخت پرندگان در عين حال راه معقول درك محيط طبيعي خودمان مي‌باشد. پرندگان نيز نسبت به محيط و شرايط آن با احساس مي‌باشند. بنابراين تحت تاثير عوامل تخريب جنگل و یا تخریب دیگر محیط زیست مثل استفاده زیاد از کودهای شیمیائی در اراضی قرار می‌گیرند. بررسی پرندگان با این مفهوم بین عناصر استراتژیهای یک حفاظت محیطی سالم و با محتوا قرار دارد.
مجموع تعداد پرندگان ترکیه برابر است با کل پرندگانی که در اروپا زندگی مي‌کنند. یکی از نتایج مهم اینکه ترکیه از نظر پرندگان غنی است داشتن مناطق مرطوب و آبدار و دیگر اینکه ترکیه بر سر راه پرندگان مهاجر مي‌باشد. در مناطق مرطوب و آبدار ترکیه مثل مایناس- ازمیر- دلتای گوکسو و غیره جهت کنترل و بررسی پرندگان ایستگاههای بررسی و برجهای کنترل تاسیس شده و در این مورد گامهای زیادی برداشته شده است. نقاط مهم گذر پرندگان که در ماههای بهار و پاییز دیده مي‌شود تنگه‌های استانبول و چاناک کاله, مدیترانه شرقی (آوانا،‌هاتای، قاضی آنتپ) و آناتولی شمال شرقی(آرتوین، ریزه، قارص) مي‌باشد. آناتولی شمالی شرقی خصوصاً زیستگاه پرندگان شکاری است. به عنوان مثال در آناتولی شمال شرقی نوعی از خروس قفقاز که مخصوص مناطق گرجستان است دیده مي‌شود که در هیچ نقطه از دیگر دنیا این پرنده دیده نمي‌شود. خصوصاً مناطق مرطوب و آبدار در مسیر راه کوچ پرندگان قرار دارند و این مسئله یک پتانسیل مهمي‌را بوجود آورده و خیلی جالب و مورد توجه است. در سالهای اخیر بررسی و کنترل پرندگان بطور چشمگیر رشد یافته و «گروههای کنترل» تشکیل یافته است. این گروهها نتیجه اقدامات و بررسیهای خود و اطلاعات بدست آورده را ثبت و از طریق اینترنت در اختیار همدیگر قرار میدهند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







ارسال توسط تور ترکیه